T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİNGÖL / MERKEZ - Atatürk İlkokulu

Haberler

Mrt

 

Okulumuzda tüm öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizin katılımıyla "Deprem/Bina Tahliye Tatbikatı" yapıldı.

Okulumuzun tüm alanlarında çalan acil durum zil sesi ile “Çök, Kapan, Tutun” hareketi yapılarak zil sesinin bitmesi beklendi. Zil sesinin bitmesinin ardından yapılan duyuruyla öğrencilerimiz, öğretmenlerinin yönlendirmeleriyle tek sıra halinde bulundukları alanlardaki tahliye planını izleyerek, binayı terk edip toplanma alanlarına ulaştı.
Öğretmenlerimiz tarafından sınıf yoklamasının alınması ile tamamlanan tatbikatımız tüm seviyelerde başarıyla gerçekleştirildi.

Ara

Okullarda yoğun bir ilgi ve katılımın olduğu "En İyi Cümle/Afiş Yarışması"nda Yarışma şartnamesinde belirtilen hususlar çerçevesinde yapılan değerlendirme sonucunda, ilkokul kategorisi "Çocuk Şiirleri Afiş Yarışması"nda 3A sınıfımızdan Yusuf BUDAN il ikincisi seçildi. Öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımaları, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmaları ve düşünce dünyalarının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Kıymetli öğrencilerimiz bu yarışmada, her biri birbirinden harika, el emeği, göz nuru, aldıkları eğitimi, bilgi donanımlarını ve yeteneklerini yansıtan çalışmalar ortaya koymuşlardır. Bu yarışmaya katılan tüm öğrencilerimizi, katkı sağlayan öğretmenlerimizi, destek veren velilerimizi kutluyor, başarılarının devamını diliyoruz.

Ara

Bakanlığımız, Eğitimin Tüm Kademelerinde “Dilimizin Zenginlikleri Projesi”ni başlatmıştır.

Millî Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin, sosyal ve kültürel etkinlikler yoluyla öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmalarını sağlamak amacıyla okul öncesinden liseye tüm sınıf kademelerinde uygulanmak üzere “Dilimizin Zenginlikleri Projesi”nin başlatıldığını açıkladı.

Projenin tanıtım filmini aşağıda yer alan linkten izleyebilirsiniz:

https://www.youtube.com/watch?v=KMQAgRMJIFs

Kas

10 Kasım Atatürk'ü anma programı çerçevesinde düzenlenen "10 Kasım Atatürk'ü Anma" konulu ilkokul öğrencileri arası şiir yarışmasında ilde  2.olarak dereceye  giren   4/A sınıfı öğrencimiz Melek Gonca YALÇIN  öğrencimizi   tebrik eder başarılarının devamını dileriz. Bu gururu  bize yasatan degerli öğretmenimiz Fatma VAROLGÜNEŞ hocamıza da emeklerinden dolayı  çok teşekkür ediyoruz.

Ekm

Cumhuriyetimizin 100. Yılı'nı coşkuyla kutladık. Birlik, beraberlik duygusu ve Cumhuriyet'e her zaman sahip çıkma ilkesiyle, okulumuz bahçesinde gerçekleştirilen 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı 100.yıl  kutlama törenimize; idarecilerimiz, öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz katıldı. Programın hazırlanmasında emeği geçen öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Ekm

İlkokul öğrencilerine yönelik Türk Havacılık Uzay Sanayii Başkanlığı (TUSAŞ) iş birliğiyle “Hürkuş ve Gökbey Müzikal Tiyatrosu” sahnelendi. Oyunda, Türk mühendisler tarafından geliştirilen yerli hava araçları Hürkuş ve Gökbey’in maceraları anlatıldı.

 6-8 yaş grubu öğrencilerin havacılık ve uzay alanında farkındalık kazanmaları, yerli hava araçlarını tanımaları ve mühendislik mesleğine ilgi duymaları amacıyla TUSAŞ ile ortak bir proje yürüttü. Proje kapsamında, İl Müftülük Salonunda  “Hürkuş ve Gökbey Müzikal Tiyatrosu” adlı oyun sergilendi. Oyunda, yeni nesil temel eğitim uçağı olan Hürkuş ve genel maksat helikopteri olan Gökbey’in karakterleri canlandırıldı.
Oyunun sonunda oyuncular, öğrencilere Hürkuş ve Gökbey ile ilgili bilgilendirici kitapçıklar dağıttı. Teknolojiyi eğlenceli bir şekilde dramatize ederek öğrencilerle buluşturmayı hedefleyen oyunu izleyen öğrenciler, hem eğlendi hem de öğrendi.

Ekm

Okulumuzda tüm öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizin katılımıyla "Deprem/Bina Tahliye Tatbikatı" yapıldı.

Okulumuzun tüm alanlarında çalan acil durum zil sesi ile “Çök, Kapan, Tutun” hareketi yapılarak zil sesinin bitmesi beklendi. Zil sesinin bitmesinin ardından yapılan duyuruyla öğrencilerimiz, öğretmenlerinin yönlendirmeleriyle tek sıra halinde bulundukları alanlardaki tahliye planını izleyerek, binayı terk edip toplanma alanlarına ulaştı.
Öğretmenlerimiz tarafından sınıf yoklamasının alınması ile tamamlanan tatbikatımız tüm seviyelerde başarıyla gerçekleştirildi.

Tem

May

 

Çocukların kitaplarını severek okudukları yazar ANIL BASILI, okulumuzda imza ve söyleşi etkinliği yaptı. Öğrencilerimize okudukları kitabın yazarını görme fırsatı veren bu etkinlik çocuklar tarafından ilgi ile karşılandı.

Ara

Yerli Malı haftası özellikle okullarda kutlanan, hem öğrenciler, hem öğretmenler hem de veliler için oldukça kıymetli bir haftadır. Bu hafta tutumlu olmanın faydalarını, yatırım yapmanın gerekliliğini ve öz kaynakların kullanımının teşviki için oldukça anlamlı bir hafta.

Biz de Bingöl Atatürk   ilkokulu olarak sınıflarımızda etkinlikler yaparak haftayı dolu dolu geçirdik. Özellikle

2/B sınıfı  öğretmenimiz Nurgül Çapın'ın ,

''yaşayarak, görerek,öğrenerek, yiyip içip israf etmeyelim'' sloganıyla yola çıktık.Yerli Malı Yurdun Malı programımıza İl Milli Eğitim Müdürlüğünden gelen misafirlerimize tesekkur ediyoruz

Kas

 

3. sınıf Hayat Bilgisi dersinin Meslekler konusu anlatımı yer almaktadır. Meslek seçiminde dikkat edilmesi gerekenler, hangi mesleğin hangi görevi yerine getirdiği gibi bilgileri öğrencilerimize kazandırmak için yaratıcı drama etkimliği yaptık.Her bireyin seçtiği bir meslek vardır. Bazı kişiler birden fazla mesleği aynı anda yapabilmektedir. Önemli olan kişinin hangi mesleklere uygun olduğunu bilip buna göre eğitim almasıdır.

 

Meslek Nedir?

 İnsanların hayatını devam ettirebilmek ve maddi ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çalışması gerekmektedir. Bunları gerçekleştirebilmek için kişinin belli bir alanda aldığı eğitimler sonucu edindiği unvana ise meslek denir. Kişi kazandığı mesleğe katkılarda bulunabilmeli, mesleğinin değerlerini yerine getirebilmeli ve topluma fayda sağlayabilmelidir.

 Mesleklerin Hayatımızdaki Önemi

 Ülkemizdeki ve dünyadaki meslek çeşitleri neredeyse aynıdır. Bazı meslekler dünyanın her yerinde icra edilebilirken bazıları ise sadece belli bölgelerde icra edilebilmektedir. Çünkü meslekler ihtiyaçlardan doğar. İnsanlar ihtiyaçları olan şeyleri karşılayabilmesi için gerekli meslek çalışanlarına başvurmaktadırlar. Kişinin tüm ihtiyaçlarını kendisinin karşılaması mümkün olamadığı için mesleklere ihtiyaç vardır.

Meslekler Çeşitleri

 Okulda alınan eğitim süresince öğrenciler yatkın oldukları alanları belirleyebilir. Matematik, fen bilimleri, sosyal bilimler, beden eğitimi ya da el becerileri ile ilgili dersler sayesinde öğrenciler hangi alanda daha başarılı olduğunu ve hangi konulara daha ilgili olduğunu keşfedebilir. Böylelikle uygun mesleklere yönelebilir.

 En çok bilinen meslekler şu şekildedir:

Doktor  Avukat Öğretmen Hemşire  Futbolcu  Yazar Mühendis İtfaiyeci  Şoför  Terzi  Kuaför  Ressam  Pilot  Kasap Bankacı   Polis Marangoz Bahçıvan Aşçı Mimar Hostes  Sekreter  Veteriner Eczacı Tarihçi  Gözlükçü Psikolog  Tesisatçı  Müzisyen  Sigortacı Hakim Kütüphaneci  Çiftçi

 

May

Her Elde Sanat e Twinning Projesi, öğrencilere  katılım belgeleri verilerek sonlandırıldı.

May

Atatürk İlkokulu Stem Sınıfı tarafından yürütülen eTwinning projesi Code Name Steam Projesi kapsamında yapılan e-dijital dergimiz.

https://online.flippingbook.com/view/686282279/

 

 

Nis

OKULUMUZDA STEM ÇALIŞMALARI

STEM, Science, Technology, Engineering ve Math'in (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) kısaltılması olan bir kelimedir. STEM eğitim sistemi teknik olarak ülkemizde ilkokul çağından beridir uygulanmaktadır.Bu sistem sayesinde, öğrencilere Fen bilimleri, Matematik gibi dersleri ezber sisteminden çıkartıp, bilgilerin gerçek yaşamda uygulanabilirliği ve problem çözme tekniklerini/metotlarının geliştirilmesi, merak, araştırma ve yaratıcılık özelliklerinin öne çıkartılmasını hedef alınmaktadır. 

İlkokul eğitimimiz, 21. yüzyılın gerektirdiği tüm becerilere sahip bireyler yetiştirme hedefimiz doğrultusunda planlanmıştır. İlkokul kademesinde öğrencilerimize görsel, işitsel ve dokunsal, olabildiğince çok ve çeşitli materyal sunmanın önemine inanıyoruz.

İlkokul Robotik Modülünde çalışmalar beş aşamada gerçekleşir:

İNCELEME

Bir dersin girişinde öğrencide oluşturduğunuz merak ve ilgi o dersin başarısında ne kadar önemlidir hepimiz biliriz.

Lego Wedo setleri ile yapılan her çalışmanın başında inşa edilecek çalışmanın nerede ve nasıl kullanıldığını anlatan bir girişi vardır. Bu öğrencinin günlük yaşamda çevresinde gördüğü mekanizma ve robotik araçlarla bağlantı kurmasını sağlar. Öğretmen bu girişi kendi ekleyeceği resim ve videolarla zenginleştirir.

TASARLAMA

Robot yapım aşaması iki öğrencinin birlikte yaptığı bir adımdır. Bu adımda öğrenciler adım adım yönergeleri takip ederek robotlarını inşa ederler. Takım çalışması, iletişim, işbirliği ve motor becerilerini geliştirirler.

Robotların yapımı tamamlandıktan sonra üretilen mekanizmaların çalışma sistemleri üzerinde öğrencilerle değerlendirme yapılır. Fen, matematik, teknoloji ve mühendislik alanları ile bağlantıların fark edilmesi sağlanır.

KODLAMA

Kodlama 21'inci yüzyıl becerileri içinde yer alan ve erken yaşlarda edinilmesi yararlı olan bir beceridir. Renkli görsel bir blok kodlama sistemine sahip olan Wedo Software sayesinde öğrenciler için kodlama kolay ve eğlencelidir.

Kod bloklarında bulunan kodları yan yana sıralayıp komut dizisi oluşturarak öğrenciler robotlarının hareket etmesini, ses çalmasını, sensörlerden gelen veriye göre hareket etmesini sağlarlar.

Öğrenciler örnek robot kodlama bloklarını uygulayabileceği gibi robotlarını kendi belirledikleri düzende çalışacak şekilde farklı program kodları da yazabilirler.

Lego Wedo programlama ile yaptıkları mekanizmaların nasıl canlandığını gören öğrenciler çevremizdeki robotik sistemleri kolayca anlayabiliyor, benzer çözümleri kendilerinin de yapabileceğini fark ediyorlar. Problem çözmek, yaratıcı çözümler üretmek artık onlar için bu sayede daha kolay.

GELİŞTİRME

 Robotlarını yapan ve çalıştıran öğrenciler bu son adımda ürünleriyle oynamak, incelemek, denemek, değiştirmekte serbestler. Bu onlara çalışmayı anlama, geliştirme şansı tanıyan en önemli adım. Küçük değişikliklerle ne kadar yaratıcı fikirler ortaya koyduklarını görmek sizi şaşırtacak.

ANLATMA

Yapılan çalışmalar sınıfta, gruplar arasında, öğretmenlere zaman zaman da velilere sunulmaktadır. Bu, öğrencilerin sunum becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmaktadır. 

Neden Kodlama ve Robotik?

Robotik çalışmaları yaparken öğrenciler kendilerini bir bilim insanı, bir mühendis ya da bir tasarımcı gibi hissederler ve zamanla günlük yaşamdaki sorunları incelemek, bu sorunlara çözüm bulmak konusunda kendilerine daha fazla güven duymaya başlarlar.

Kodlama ve Robotik etkinliklerinin hedefi öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır:

·   Hayatları boyunca kullanacakları bilişimsel düşünme becerileri

·   Akıllı cihazları anlama, kullanabilme ve yeni akıllı cihazlar geliştirme

·   Mühendislik tasarım sürecini öğrenme

·   Kodlama, robot programlama

·   Ne, nasıl çalışır konularında özgün, yaratıcı düşünebilme

·   Sebep ve sonuç arasında bağlantı kurma

·   Oyun tasarımı ve oyun programlama

·   Strateji geliştirme, risk değerlendirme 

·   Eleştirisel düşünme, farklı fikirleri dinleme

·   Varsayım kurma ve yapılan ölçümlerle tahmin edilen sonuçlara ulaşmaya çalışma ve sonrasında daha ileri varsayımlar yapabilme

·   Hatadan ders çıkarma, zaman yönetimi

·   Çalışmaktan keyif alma

·   Birçok meslek dalını tanıma, deneyimleme fırsatı

·   Eğlenerek, deneyerek öğrenme

·   Araştırma becerileri 

·   Takım çalışması

·   Sunum becerileri, sosyalleşme

Nis

Sevgi, insanın bir şeye ve kimseye karşı beslediği eşsiz bir duygudur.

Her zorluğa katlanılarak   ulaşılan  sevgi, sonsuz mutlulukların yaşanma nedeni olur.

Sevgi hissi olmadan hiçbir  fedakarlık  yapılmaz, bir şey elde etmek için hiçbir gayret sarf edilmez.

Mutluluk ve neşe,  Dostluk ve arkadaşlık;   barış ve kardeşlik   hepsinin  temelinde sevgi vardır.

 

Doğal olan sevgidir. Sevmektir.  Çünkü sevgi Hayattır.

Sevgi en büyük silgidir,en derin ve en acı verici anıları bile siler...

 

Sevgi, bazen sade bir gülümsemede görülür, bazen "Seni seviyorum" sesi ile duyulur.

 

Sevgiyi ifade etmek bazen bir "Günaydın", demek kadar kolay, bir selam vermek kadar yakındır.

Sevgi bazen bir hediyede, bazen de bir duada saklıdır

Yapılan araştırmalar

Çoğu suç işleyen insanların, ailesinde sevgi görmemiş, toplumdan dışlanmış, sevgisiz ortamda yetişmiş insanlar olduğunu göstermiştir. 

başarılı insanların ise sevgi ile büyümüş, çevresinde kendisini seven, destekleyen insanlar olan kimselerden çıktığı görülmüştür..

 

Evrenleri, dünyayı ve bedenlerimizi bir arada tutan güç İlahi Sevgidir.

 

Evrenin yaratılma nedeni olan  Sevgi, Yüce Yaratıcı'nın  râhmet denizinden varlıklara yansıttığı eşsiz bir duygudur.

Güzelliğin ve Sevginin Kaynağı   Allahü Teâlâ,  Kâinatı sevgi üzerine yaratmış, insanlara da sevgi duygusunu en büyük güç ve kudret olarak vermiştir.

 

Allah sevgisini, kalbimizde duyabilmek için,  O'nun yarattıklarını, bilhassa eşref-i mahlukât olan insanı sevmek gerekir. Nitekim Resûlullah -sallallâhu aleyhi ve sellem-'in

"Îmân etmedikçe cennete giremezsininiz, birbirinizi sevmedikçe de îmân etmiş olamazsınız " SÖZÜ sevginin boyutlarını belirtmesi bakımından önemlidir.

Bugünkü etkinliklerimizin  hayırlara vesile olmasını diler saygılarımı sunarım

                                                                                                          VEDAT ÖZTEKİN